Infolinka 09:00 - 16:00

0917 840 657

Výhoda plávania pre deti



Výučba plávania detí od malička pomáha rozvíjať úžasné fyzické schopnosti aj do ďalšieho života. Univerzitná štúdia dokázala, že „plávajúce“ deti lepšie vyvážia/udržia rovnováhu a lepšie uchopujú predmety než neplavci. Podľa výskumu z nórskej univerzity vedy a technológie tento rozdiel pretrváva aj u 5-ročných detí.

Vedci uvádzajú, že už trojmesačné deti môžu udržať stálu vyrovnanú polohu vo vode.


Profesor Hermundur Sigmundsson z NTNU a profesor Brian Hopkins z Lancaster University, porovnávali 19 „plávajúcich detí“ (baby swimmers) s kontrolnou skupinou 19 detí, ktoré sa nezúčastňovali kurzov detského „plávania“ (baby swim). Jediným faktorom, ktorý odlišoval „plávajúce“ deti od kontrolnej skupiny bolo plávanie. Všetky ostatné faktory, ako sú vzdelanie rodičov a ekonomické postavenie, boli rovnaké. „Plávajúce“ deti sa zúčastnili plaveckých kurzov dve hodiny týždenne, od veku 2-3 mesiacov, až kým nemali okolo 7 mesiacov. Typická lekcia môže zahŕňať pomoc dieťaťu urobiť kotúľ na plávajúcej podložke, ponáranie detí pod vodou, skok z okraja bazéna a udržiavanie rovnováhy na rukách rodičov keď sa načahujú za plávajúcimi predmetmi. Keď dosiahli vek 5 rokov, boli tieto dve skupiny detí testované radom cvičení, ako je balansovanie na jednej nohe, skákanie na švihadle a chytanie vankúšikov (beanbag).
Výskumníci hovoria, že výsledky boli prekvapujúce. "Videli sme veľmi jasne, že „plávajúce“ deti boli najlepšie v cvičeniach udržujúcich rovnováhu a uchopovania predmetov," hovorí profesor Sigmundsson. Profesor Sigmundsson hovorí, že on bol jednoducho ohromený tým, čo bol inštruktor schopný odovzdať deťom. "Inštruktor bol schopný viesť troj-mesačné deti až do vyrovnaného stavu, držiac ich na dlani. Deti naviazali prepojenie (locked joints) - to bolo úžasné sledovať, "povedal. Verí, ževýskum ukazuje, že tieto špecifické cvičenia malých detí prinášajú výsledky. "Je to neuveriteľne, že tieto osobité tréningy pre malé deti majú význam neskôr v živote. Vývoj je dynamická súhra medzi zrením, rastom, skúsenosťami a učením. "Naša štúdia ukazuje, že nikdy nesmieme podceniť vzdelávací aspekt." Štúdia bola publikovaná v máji 2010 v publikácii Child: Care Health and Development.

Zdroj: The Baby Swim Foundation
Späť na výpis článkov

Rybicka.sk používa cookies

Cookies sú informácie, ktoré ukladáme, aby sme zlepšili váš používateľský zážitok na Rybicka.sk.

Niektoré sú nevyhnutné pre správne fungovanie nášho webu. Iné nám pomáhajú zistiť anonymné údaje o návštevnosti nášho webu. A ďalšie slúžia na vykonávanie marketingových kampaní prostredníctvom tretích strán, ako sú napr. Google či Facebook.

Svoju voľbu môžete prispôsobiť v nastaveniach.

Nevyhnutné

Analytické

Marketingové